2010-05-15

Margó

Már dél volt és erősen sütött a nap, azelőtti nap pedig szél volt és eső. Ezért mentem ki erre a dombra, ahol már többször jártam: eső után tiszta a levegő, messze ellátni. Eddig soha nem vettem észre a keresztet a mezőben, talán nem is figyeltem soha erre. Az út mellett volt és az utat mindig ki akartam zárni a képből - mert elüt a vetéstől, az aszfalt nem kell a képre, csillogott is mindig az ellenfényben. És ragaszkodtam hozzá, hogy az az út nem kell a képre.
Eddig is ott volt a kereszt a falu határában - csak most észrevettem és magammal vittem ezt az arcát is a tájnak.
Számomra most már többet jelent ez a táj mert nem csak a szemközti dombok, nem csak a nadrágszíj-parcellák, nem csak a templomtorony ködös sziluettje, vagy a marhacsorda távoli hangja, hanem ez a kereszt is az út mellett része lett a tájnak. Ha most behunyom a szemem és végigpásztázom a helyet, a keresztnél kezdem és onnan indulok tovább...
Valahogy így van ez a bejegyzésekkel is egy kép alatt. Kell a dicsérő szó, mert az lelkesít és bíztat, hogy alkoss, de ugyanúgy - vagy még jobban kell az olyan észrevétel, mely felébreszt mikor az már eltévedtél az őserdő mélyén...

8 megjegyzés:

  1. Én pedig nagyon szívesen olvasom a hasonló kiegészítő szövegeket, amelyek fotók készítési körülményeiről, az alkotás technikai és spirituális hátteréről szólnak. S mivel azt hiszem még igen sokan vagyunk így vele, légy szíves ne fogd vissza magad, ha írhatnékod támad!

    VálaszTörlés
  2. Tényleg nagyon kell az út és a kereszt a képre. Érdekes, hogy a parcellák az út egyik oldalán merőlegesek másikon pedig párhuzamosak az úttal.:-)

    VálaszTörlés
  3. Ilyenkor jön az a mondás, hogy lassan mindenkinek igaza van de csak szerre. Őszintén most nem tudom megítélni, de valószínű, hogy így vágott változatban jobb a kép, de csak azért mert láttuk az első variánst is. De tényleg kell a kereszt, meg az út. Minden esetre szép lett esment.

    Szabó Szilárdnak igaza van szintén abban, hogy többször szót ejthetnél a képeid elkészítésének módjáról esetleg körülményeiről, persze csak ha nem unod és nem titok.
    Gratula

    VálaszTörlés
  4. You are a great great photografer

    VálaszTörlés
  5. Jobb lett ezzel a vágással egyértelműen! Jók a sarokba kivezetett utak és szántások! Nos itt jön az én mániám! A keresztnek nem az aranymetszési pontban lenne a helye?
    Elnézést csak megemlítem: Laci

    VálaszTörlés